dinsdag 21 juni 2011

Intussen in de pers...

Het Noord Holland Dagblad publiceert op 9 juni 2011 een groot artikel over de Kunsgalerij met de kop: "Flats zo mooi als meteoren." Een enthousiast verslag van de tot standkoming van de Kunstgalerij. Curator Bart van Esch komt daarin aan het woord:"Ik hoorde van Wheerestad en Reuring in gesprek waren over dit evenement, ik liep met een idee rond en heb ze benaderd. Ik wilde acht woningen op één galerij, zodat het een geheel wordt. Nu hebben we de hele derde verdieping tot onze beschikking. Ik ben op zoek gegaan naar geschikte kunstenaars, daarbij heb ik gekeken naar diversiteit in stijlen, zodat de bezoekers in iedere woning een andere wereld instappen. Het is een ontdekkingstocht langs kleuren, indrukken, sferen, beelden objecten, geluiden, projecties en geluiden. We hebben geen vast thema gekozen. Ze moeten gewoon iets fantastisch maken. De één houdt zich bezig met zwaartekracht, de ander met fotografie.

Verder komen twee kunstenaars aan het woord die in hun flat aan het werk zijn. Ian de Ruiter: "Dit is echt te gek. Je kunt doen met het huis wat je wil. Dat is toch de droom van iedere kunstenaar." Verder vertelt hij over zijn halve bol in de vorm van een kunststofatoom:" Ik werk vaak met bollen en geometrische vormen; (ben) iemand die graag ruimtelijk werkt."

en Anita Arensman:  Ik maak een geslacht konijn in de woonkamer, een ideale kamer met die grijze muren en donkerrode vloer. Daar doe ik niks meer aan. Mijn inspiratie haal ik uit het feit dat ik ben opgegroeid op een boerderij. Dat het een konijn wordt, doe ik met een kinpoog naar een collega kunstenaar."



In verband met bescherming van copyright van krantenartikelen is het helaas niet mogelijk bovenstaande artikel hier af te drukken.

De pers mag bij mij op bezoek komen, mij citeren en foto's van mij en mijn omgeving maken, kunst fotograferen zonder de kunstenaars een vergoeding voor beeldrecht te geven; maar als ik vervolgens hun artikel weergeef zou ik hun copyright schenden. De omgekeerde wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten